Projektowane założenie urbanistyczne oparte jest na osi pieszej łączącej istniejące budynki hoteli Atos, Portos i Aramis z nowo projektowanymi budynkami biurowymi oraz hotelem Crowne Plaza.Założenie osi pozwala na efektywne połączenie istniejących i projektowanych budynków; jako opcję przewidziano możliwość budowy zadaszenia pozwalającego na wygodniejszą komunikację pomiędzy poszczególnymi obiektami. Wzdłuż osi zlokalizowane są tereny zielone stanowiące atrakcyjny obszar rekreacyjny dla gości hotelowych oraz pracowników.
Najbardziej charakterystycznym elementem założenia urbanistycznego, domykającym oś oraz uwydatnionym w widoku z Al. Sikorskiego, jest budynek projektowanego hotelu Crowne Plaza. Nowo projektowany zespół hotelowy Crowne Plaza składa się z trzech głównych brył – niższych: sali balowej (8 m) i zaplecza (5 m) oraz wyższej: budynku hotelu wraz z salami konferencyjnymi (24 m).
Elementem spajającym 3 główne bryły jest centralne atrium w zmodyfikowanej formie występujące na każdej kondygnacji, stanowiące funkcjonalne serce hotelu wokół którego skoncentrowane są podstawowe i najbardziej reprezentacyjne funkcje obiektu. Na parterze atrium jest otoczone przez salę balową, sale bankietowe, restauracje, bary oraz recepcję. Na kondygnacji -1 atrium funkcjonuje jako hall wejściowy z parkingu podziemnego oraz strefa wejściowa do zespołu rekreacyjno-sportowego. Na kondygnacji +1 stanowi foyer sal konferencyjnych. Bryły nadziemne budynku postawione są na jednopoziomowym parkingu podziemnym dla 146 samochodów. Kondygnacja podziemna mieści w sobie również strefę zapleczową kuchni centralnej oraz pomieszczenia przeznaczone dla pracowników hotelu, jak i część sportowo-rekreacyjną.
Budynek hotelu składa się z 7 kondygnacji użytkowych oraz obudowy urządzeń technicznych usytuowanych na dachu. Oprócz 4 poziomów hotelowych z 225 pokojami, budynek mieści część konferencyjną (na poziomie +1), salę balową z foyer, restauracje, bary, kuchnię centralną, pomieszczenia zaplecza oraz lobby hotelowe z recepcją na poziomie parteru.
Poziom -1 mieści garaż podziemny, funkcje zapleczowe (pracownicze i gastronomiczne) wraz ze strefą dostaw, pomieszczenia techniczne oraz centrum fitness. Istotną funkcją założenia jest organizacja konferencji oraz imprez okolicznościowych. W nowo projektowanym obiekcie różnego rodzaju wydarzenia odbywają się na poziomie parteru (sala balowa, sale bankietowe) oraz na poziomie kondygnacji +1. Sala balowa jest połączona poprzez foyer z lobby hotelu na poziomie parteru (zaprojektowano również możliwość elastycznego połączenia sali balowej z foyer i salami bankietowymi w dużą przestrzeń wystawienniczo – eventową o łącznej powierzchni 2100 m2).
Zarówno w foyer, jak i w sali balowej zaprojektowano szerokie przeszklenie fasady oraz opcjonalnie szklane świetliki – dostęp światła dziennego, z możliwością pełnego zaciemnienia w razie potrzeby. Systemy ścian mobilnych pozwalają na bardzo elastyczny podział wszystkich przestrzeni. Część konferencyjna na kondygnacji +1 posiada zaplecze dla przygotowania cateringu i jest funkcjonalnie połączona z centralną kuchnią, co umożliwia efektywną organizację całego wydarzenia na jednym poziomie. System mobilnych ścianek umożliwia elastyczne podziały przetrzeni na mniejsze jednostki, dostępne ze wspólnego foyer, a także wydzielenie magazynu czasowego. Dzięki takiej organizacji istnieje możliwość prowadzenia równolegle różnych imprez, zarówno formalnych jak uroczystości prywatnych, rodzinnych.
Pokoje hotelowe umiejscowione są na 4 najwyższych kondygnacjach budynku. Ze względu na kształt części hotelowej otrzymują maksymalne możliwe nasłonecznienie oraz widoki na różne kierunki miasta. Pokoje występują w 3 podstawowych powierzchniach: 28 m2 (204 pokoje), 42 m2 (16 pokoi) oraz 60 m2 (5 pokoi).
Trzy projektowane budynki biurowe składają się z 7 kondygnacji każdy (6 kondygnacji naziemnych + garaż podziemny) Nad ostatnimi kondygnacjami użytkowymi przewidziano poziomy techniczne. Schemat funkcjonalny budynków pozwala na podział typowej kondygnacji na wielu mniejszych najemców. Główne wejścia do obiektów prowadzą do wygodnych dwupoziomowych halli wejściowych z otwarciem na poziom pierwszego piętra. Przewidziano również dodatkowe wejścia do poszczególnych funkcji zlokalizowanych na parterze (np.: bank, gastronomia).